donderdag 18 december 2008

Serious Ster; cashen maar!

Morgen gaan 3FM-dj's Coen Swijnenberg, Paul Rabbering en Giel Beelen het Glazen Huis in om geld op te halen voor vluchtelingen. Het huis van Serious Request staat in Breda en de stad verwacht 100.000 extra bezoekers. Maar niet alleen de vluchtelingen en Breda profiteren.

De Publieke Omroep reclame-machine STER heeft er ook zin, getuige hun Serious Request-tariefkaart voor 19 tot en met 31 december. Komt u maar met uw portemonnee, wij cashen graag voor "uw" publieke omroep.

Voor een pakketje commercials betaal je al snel € 20.000. Een plaatje aanvragen levert gemiddeld (gokje) € 20 op. Dat betekent dat je 1000 plaatjes moet aanvragen om aan die € 20.000 te komen. Je kan je afvragen wie meer geld binnenhalen: de diskjockeys in het Glazen Huis of de accountmanagers van de STER.

Om zich van z'n beste kant te laten zien, doet de STER wel iets terug. Weegt dat op tegen de STER-inkomsten op 3FM de komende 13 dagen (zie Serious Request-tariefkaart)? Ik denk het niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

En al die PTTërs dan?

In eerste instantie ben ik geneigd te zeggen:'goed punt!' Maar de STER is een stichting en baten komen ten goede aan de staat* (c.q. de omroep). Dus als je heel hard en kort door de bocht gaat zou kunnen stellen dat de kosten die een dergelijk evenement met zich meebrengt (zoals bijvoorbeeld veel te veel lijnbewakers van de 'PTT'), gedekt kunnen worden door de extra opbrengsten die er dankzij het evenement worden gegenereerd!
Zeker is dat het catering-budget voor de Radiopresentatoren in het huis klein gehouden kan worden;-)


*Artikel 4 lid 2 van de statuten luidt:
“De inkomsten die de stichting verwerft stelt zij,
na aftrek van haar uitgaven waarmee de Minister
heeft ingestemd ter beschikking van de Minister.
De afgedragen inkomsten dienen ter bestrijding
van kosten verbonden aan het bepaalde in artikel
28 van de Mediawet"