maandag 10 november 2008

Rethinking Media in NYC

Het is altijd leuk om na afloop van je reis de vakantiefoto's te bekijken. Of in mijn geval: mijn werk nog eens te lezen. Want ik kan op z'n minst zeggen dat het erg inspirerend was om in Manhattan te zijn vorige week. Zo schreef ik in New York drie verhalen voor Rethinking Media, de website van 'Dutch Media Professionals'.

RethinkingMedia signaleert veranderingen in de media, zowel offline als online. De turbulentie in de media, aangewakkerd door onder meer de online revolutie, de opkomst van commerciële televisie en gratis kranten, is niet door iedere media-exploitant op dezelfde manier beleefd.

Waar de een nog traditioneel uitgeeft of uitzendt, is de ander bij wijze van spreken al met web 3.0 bezig. Het is rijp en groen door elkaar. Daarnaast is er nog weinig kruisbestuiving tussen de ‘broadcast-media’ en ‘de rest’.

Dutch Media Professionals wil deze diverse groepen inspireren, met elkaar in contact brengen en elkaar helpen ‘groeien’.

Mijn drie verhalen over hoe de media in Amerika omgingen met de verkiezingen, staan hier op een rijtje.

Geen opmerkingen: