woensdag 19 november 2008

Peter R. stopt over vijf jaar

Peter R. de Vries stopt uiterlijk over vijf jaar als misdaadverslaggever op tv. Dat zei hij vanmiddag tijdens het congres van Dutch Media Professionals in de Rode Hoed in Amsterdam.

"Mijn contract loopt in de zomer af en we zijn in gesprek om te kijken of we dat gaan verlengen. Maar of ik dat over vijf jaar nog eens verleng, die kans acht ik erg klein" zei de nummer 1 crimefighter van Nederland.

De Vries wil "weg van tv" en "iets anders doen". Hij wist nog niet wat. Gespreksleider Rick Nieman vroeg of De Vries dan met pensioen gaat. "Ik ga nooit met pensioen. Maar of ik zo'n slopend intensief programma over vijf jaar nog blijf maken, dat denk ik niet."

Nieman vroeg zich af waarom hij zou stoppen na de successen rond Joran van der Sloot (waar De Vries een Emmy Award voor kreeg). "Je moet afscheid nemen op je top" zei De Vries met een glimlach.


.

Peter R. de Vries zat aan tafel met Gerard Dielessen, directeur van de NOS. De Vries heeft geregeld primeurs en Nieman vroeg Dielessen of de NOS ook wel eens primeurs heeft. "We zijn een 24/7-organisatie en proberen attent te zijn op het nieuws" en de focus ligt niet op primeurs. "Jullie hebben 400 man in dienst en niemand vrij om wat extra research te doen?" vroeg Nieman zich af. "Nee", reageerde Dielessen toch wat beschaamd.

De Vries haakte er op aan door te zeggen dat de NOS een misdaadverslaggever had maar dat die nu voor langere tijd op reis is. "Je bent of wel of geen misdaadverslaggever, niet voor twee jaar maar altijd" voegde De Vries er aantoe.

Of De Vries een enorme marketingmachine is, ontkende de misdaadverslaggever. "Soms zitten we in de montage en bedenk ik me ineens dat we nog geen promo hebben." Geen marketingmachine dus, al komt deze foto wellicht anders over. De zaal moest lachen en De Vries zei: "Dat is een gewone dag in het leven van een misdaadverslaggever."

UPDATE 06:20 Q-Music - Ruuddewild.nl
UPDATE 02:02 ANP Radionieuws
UPDATE 00:05 Rethinking Media.
UPDATE 23:50 De Telegraaf
UPDATE De Nieuwe Reporter

Geen opmerkingen: