maandag 6 oktober 2008

Vandaag 25% korting!

Welkom op mijn nieuwe weblog 'Martijn Richters Report'. Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt of wat ik in mijn werk als journalist en radionieuwslezer zoal tegenkom.

Een financieel beroerde dag om een blog te beginnen: de AEX levert maar liefst 9,1% in: de op twee na slechtste dag ooit. Mensen die vrijdag hoopvol in het toen al flink ingezakte Aegon stapten, zagen vandaag 25% van hun inleg verdampen. Pech onderweg zeg maar.

'Na zeven vette jaren volgen zeven magere jaren' luidt het spreekwoord. En 2008 minus 7 is 2001, het jaar dat duizenden internetbedrijven de geest gaven. Veel dot-commers zaten met een lege kas of torenhoge schulden zonder dat er iets (of iemand) binnenkwam.

Wat staat ons nog te wachten? President Bush heeft in ieder geval 'the American people' laten weten dat het herstel van vertrouwen in de financiële markten nog enige tijd zal duren. U kunt weer rustig gaan slapen.

Geen opmerkingen: