dinsdag 28 juli 2009

Hoe is het toch met H1N1?

Hoe zou het toch met de Mexicaanse Griep zijn? Onze beste vriend uit ziektekiemenland houdt zich gedeisd. Al loopt het aantal gevallen in ons land wel langzaam op. De grote golf wordt verwacht na de vakantieperiode als iedereen H1N1 uit het buitenland naar ons land heeft getransporteerd.

Met stip op 1 van 'die buitenlanden' staat Groot-Brittannië met meer dan 100.000 ziektegevallen in alleen al de afgelopen week. Journaliste Maaike Veen houdt voor Trouw een weblog bij en schrijft over haar ontmoeting met het H1N1-virus (wen maar vast aan die naam).

In bed kan ik de deken bijna niet verdragen, zo heet heb ik het. Mijn lijf lijkt op een kronkelende slang. Desondanks val ik in slaap. Om 1 uur zit ik echter rechtop in bed met levendige beelden voor mij van het slagveld in Afghanistan. Vijf minuten later is de emmer naast mijn bed voor een kwart gevuld en splijt een hoofdpijn mijn schedel. Zou dit de Mexicaanse Griep zijn?

Maak je je al zorgen? Het RIVM geeft antwoord op al je vragen. En we zijn goed voorbereid, dat je het weet!

Geen opmerkingen: