vrijdag 6 november 2009

Vier dagen doedelpop

Tijdens een tripje naar Edinburgh mag een momentje bij de Schotse radio niet ontbreken. Een paar weken geleden heb ik daarover een column geschreven in Dagblad De Pers. Hieronder een klein deel daaruit, hier de hele column.

Over twee weken bivakkeer ik een paar dagen in Schotland, my favourite waste of time. Uiteraard verstop ik een minitransistorradio onder mijn hotelkussen om naar de Schotse (onverstaanbare) radio te luisteren. De trotse, eigenwijze doedelzakkers dragen hun eigen cultuur graag uit en dus worden vooral Schotse artiesten gedraaid.

Ik neem mijn verantwoordelijkheid en doe mee op mijn iPodje: Deacon Blue dus. Vier gasten in spijkerjacks uit de eighties, een drummer in een hemd en een dame met een zuivere, betoverende stem. Plus hoed. Het twee decennia oude debuut Raintown is een must-listen. Ogen dicht, denk aan een wandeling in een bos vol vallende bladeren en eekhoorntjes en genieten maar.

Pak dan ook even het wat nieuwere Your Town mee. Gewoon even downloaden, niet over nadenken.

Geen opmerkingen: