woensdag 9 juni 2010

Saying goodbye is not easy

Het CDA is de grote verliezer van vanavond. Maarliefst 20 zetels gaan eraf en het einde van Jan-Peter Balkenende als gezichtsbepalende politicus van ons land is een feit. Toch kreeg hij applaus van een groep CDA'ers met bedrukte gezichten. Balkenende:

"Beste CDA-vrienden. De uitslag is zeer, zeer teleurstellend. Een klap voor ons. Deze uitslag noopt ook tot het nemen van politieke verantwoordelijkheid. Ik heb me met hart en ziel ingezet maar deze uitslag is helder. Ik heb onze partijvoorzitter laten weten dat ik mijn partijleiderschap per direct neerleg en ook heb ik aangegeven niet zal worden geïnstalleerd als lid van de Tweede Kamer."

Na acht jaar is het dus voorbij voor (een geëmotioneerde en gelaten) Balkenende. Jammer dat hij op deze manier de politieke arena moet verlaten. Toch prettiger om op je/een hoogtepunt terug te treden en te worden opgevolgd (door Eurlings, in 2018).

Geen opmerkingen: